Click here to Shopping at

Sunday, October 31, 2010

Yearly Program Tmn Chendor Utama

Semalam kat taman perumahan aku ade buat tahunan..coloring contest, ngn masak rendang.. coloring contest ade 3 katogeri 4-6thn, 7-9thn and 10-12thn..mmg happening la, tp aku pening ngn hero kecik aku tu..ade aje nk ngacau org...so hero sulong aku ngm2 4thn, leh la join tp aku sure xmng punyer...xsupportive langsung mama dia ni.. aku tau ank aku tu, ikut mama dia, mmg fail bab2 melukis n mencolor ni..tp mama ttp bg sokongan 100%...tp aku suh color kuning background dia, dia nk color ark blue sure la gelap, xnmpk la buah strawberry tu yg color merah tu...huhu.. xpe la, ini kan coloring contest abg zizul..mama duk tepi jer k...

kak za (jrn dpn umh aku) "ida, utk pertandigan rendang masih ade 1 kekosongan, ida nk join?" aku jwb "ye ker kak? igt nk join gak, tp ank2 ni sape nk jg masa sy msk nnt?" fuhhh.. nasib baik alasn yg amt bernas tu muncul tba2 di kepala otak, alasn sbnrnya biasa..sure la aku xreti msk rndng tu..kalo guna paste rendng ready made pun lum tentu aku leh msk, inikan pulak pertndgn msk ngn kakak yg mmg pakar dlm msk2 ni...tiap2 thn ry, aku request ngn MIL aku je kalo nk mkn rndg..hehe...
adik bersungguh nk ngacau org la tu..
 knk2 4-6 thn beratur tuk lukisan dan pensel color, abg xdpt pensel color, bwk sendri sbb mama lupa daftar awal...hik..hik.. sorry...
tgk hero aku tu sampai meniarap, punya la nk color...

abg kusyuk color strawberry.. tp gmbr lukisan yg siap color lupa amik gmbr lak...tu pensel color abg, satu bekas hehehe...


ni sume pasukan2 lawan masak rendang, nasib baik aku xmasuk... nk hidupkan api dapur tu belum tentu berjaya...hehe..
ni geng2 ayah2 or suami2 tgh potong ubi hasil yg harvest pokok ubi yg ditanam tepi2 surau... berbaloi la jugak.. aku xsempat rasa pun, sbb lmbt masaknyer... tu br potong...xpe la, kasi org yg yg layak jer ler.. aku bukan contibute sgt pun...

ishhh...ank sape la tu, nk amik air, pastu tuang ke longkang... gerammmm jer mama...
antara rendang yg dh msak dn dihidangkn.... nmpk cm sedap... nnt kita nnt kan rasanyer...

ni la antara hadiah2 yg disediakan, sure ade yg akan jd milik aku pun...hehe

bosan lama ngt tgu org masak rendang, aku bwk ank2 g playground kat sebelah surau tu jer... ni kali pertama aku sampai ke playground ni..hehe maklum la gak jauh dr umh aku.. malas nk bwk ank2 g sana


tgk tu, kecik2 dh pandai berdating, yg pompuan tu namenyer aminah, duk depan umh kitorg jer,   xpuas main sama kt playground tu, ptg ajk main basikal sama2 lak.. xpe, aku bg chance la skali skala kan.. hr ni lak, bgun2 jer "mama, zizul nk main basikal ngn zizul la" aku suh mandi, terus g mandi xbyk songel cm biasa sbb nk main basikal punya pasal... tp aminah tu sekolah hr ni sbb dia sekolah belah terengganu, kitaorg ikut belah pahang... maklum la rumah kat sempadan...hehe sbb tu kalo nk wat wat prgram kat taman ni kene wat hari sabtu, sbb kalo wat hr jumaat, org krja kat pahang kene kerja, kalo wat hari ahad, org keja belah terengganu lak kene kerja.. so wat hr sabtu.. majority xkerja la.. tp ade jugak yg kerja hr sabtu, tp minority jer..

Ank sape la ni... tu je la keje dia, hero mama ni...
bj hitam pengadil, tgh judge masak rendang td... sape la menang yer...

Ni la gmbr penuh playgound td... mengarut skali aku susun gmbr..hehe...ape2 la...


ini pemenang ke 3 masak rendang td, akak ape la nama dia... yg bg hadiah tu rasanya che din org panggil dia, kira ketua taman ktorg la...kakak bj biru tu, selang sebuah rumah ngn rumah aku....
xsempat aku nk snap gmbr pemenang ke2 and pertama sbb terkejut tgk hero aku tgk main arang tu....

Ini acara merasa rendang oleh sume ahli taman hehehe....sedap la jugak rasanye, kalo aku langsung xmasak kan...

hehehe... sapa cakap aku xdpt hadiah, ni la hadiah aku dpt...cabutan bertuah yg ke 2...hihi.. sepnjg hayat aku xpernah dpt cabutan bertuah, kira smlm bertuah sgt la tu, antara 3 org aku slh seorg yg bertuah... dpt bekas TUPPERWARE lak tu... bole menmbah collection yg sedia ade bebrp bj tu...maklumla regenyer leh thn mahal kan...






anyway, program tu smlm sangat bagus sebenar nye lebih2 lg bg aku yg pendiam ni.. so at least smlm aku berjaya menambah kenalan lg 2 org, soroang tu betul2 depan umh aku, La nama dia, itu dia yg tegus aku..hehe..aku kan pemalu...hik..hik.. yg kedua kak Zura (selmba jer aku panggil dia kak, ntah2 baya aku..hik..hik) yg ni aku yang tegur.. dua jiran aku ni, mempunyai 2 ank lelaki,  pastu br perempuan..adakah aku bakal seperti mereka atau, bakal dpt boy jugak lagi....huk..huk.. ape pun rezeki Allah yg bagi.. apesal tetiba ckp ank2 ni, ade rasa nk tambah ank dah ker? hehehe... cm tu la gamak nyer... maklum la, dah tua dh ni, xleh tgu lama2 sgt..heheh.... :p

No comments:

Post a Comment

Iklan jap... :)

Papa & Mama

Daisypath Anniversary tickers

My 1st hero

Lilypie Kids Birthday tickers

My 2nd hero

Lilypie Third Birthday tickers

My 1st heroin

Lilypie First Birthday tickers