Click here to Shopping at

Monday, October 8, 2012

Cerita Birthday Mama...

eh..eh.. bukan birthday mama bulan sept ker? 

ha'a la... 11 Sept la oi...

biasa la, blog ni suka taruk citer basi...

citer basi xpe k, asal jgn makanan basi... busuk, xleh makan... citer basi leh baca lagi... lagi lama, lagi terkenang2...miahahahaha.... 

kita layan gmbar dulu k... (maklum la lama senyap xde entry sbb gmbor xleh transfer ker lappy, tu yg diam sepi blog aku tu...)

 hehehe.. set reminder on that day... sebenarnya tuan punya badan pun lupa birthday sendiri..hihi... tp tgh mlm tgk2 ade sms masuk wish birthday (sure bukan dr ensuami..uhuks..) beruntungnya dia punya kawan Zue Kerengga nama gelarannya, merupakan rakan seperjuangan mencari boyfren zaman sekolah mnengah dulu2...hahaha... 

P/s: zue, thanks sbb igtkan aku dah tua, tp ko lagi tua dr aku...hahaha... ko mmg best w/pun slalu xbalas sms aku kan...(aku tahu dia salah sorg silent reader blog aku...hahaha... dgn penuh perasan k)

11Sep12, hari rabu.. so g UMP cm biasa dgn harapan ade call or sms dr en suami wish hari tua aku... tp my hubby mmg best, dia xkan wish hari2 yg bole mengingatkan hari2 semakin tua ni... dia sgt memahami.... uhuks...

sampai balik dr UMP dah tg pun, dah call en suami hint2 pun dia masih kekal dia wish wife dia yg dah makin suam2 suhu mula naik...huhu....

sedapkan hati "ni mesti nak wat surprise delivery bunga sebakul ke kan?" so jgn la marah dulu kita cool jer...

pastu layan makan aiskrim dgn my loves... Azizul, Amirul n Aleesya.... layannnnnnnnn...


ini eskrem tuk mama, kek + aiskrem + strobery k... mmg syok w/pun presentation out....

gmbr2 diatas di post ke FB di tag kpd en suami dan di sms en suami suh tgk FB.... 15 mnt pastu, terima miss call dr dia, miss call sbb dok dang nk jawab busy ngn ank2 la... pastu.... tet..tet.. sms masuk bertulis "sory mama, i miss ur birthday".... hujan terus... cesss igtkan nk wat surprise delivery, rupanya surprise sungguh dpt sms cmtu...huhuhu....

malas layan... emosi xstabil...

esok, khamis... dah start muncung....lancar perang (bkn sbb lupa wish sj yer, cmpur sbb lain jugak lagi...uhuks)

mlm.... perang sms... emm..syok jugak sbb xpernah la aku gaduh2 ngn sms bagai nih, ini la perang paling dasyat rasanya sepanjang kawen...hehehe...

esok lagi, jumaat... emm perang dah tamat, tp minta byr denda la sbb lupa wish...ngeh3x... tp xtahu nk mntk aper.... cuma ensuami ckp "tgu je la..."

ptg, tgh sebok2 masak tuk ank2... sampai la mende alah nih.... syok kan????? surprise x???? suka tak????




 
tp korang tak tahu citer di sebalik  mende alah diatas nih, 

kisahnya....
odw blik dr UMP, satu call masuk, no yg x dikenali... 
"Hello, saya call dr kedai bunga, mahu hantar bunga dr en RAshiddin... kat mana umh u hah?, saya xtahu alamat dia beri nih".... 
kantoi.... :p... 
aduyai.... aku pulak yg kne guide cina tu, sesat barat nk delivery kat aku.... cina tu pun satu hal gak, npe la dia call aku, call la suami aku kan.... pening!!

Masa mende alah ni sampai aku sebok kat dapur.. so ank2 aku la yg riuh...

"mama, ade org dtg, dia suh panggil mama.."

"mama, nape dia bagi bunga kat mama?"

"bukan dia kasi, dia hntr jer... "

"mama nk chocolate"

"sabar, masuk rumah dulu"

"mama, npe dia hntr bunga kat mama?"

"papa yg kasi bunga ni, papa suh dia yg hantarkan sbb papa jauh kan?"

"npe papa kasi bunga kat mama?" Azizul konfius.... :)

"dua hari lps kn birthday mama, so papa kasi la bunga kat mama wish birthday mama"

"la... papa ni, org hr tu dah celebrate birthday mama, dah nyanyi lagu birthday tuk mama, papa ni lambat la..."

:p bukan mama ckp tp azizul ckp...



:




:




ape pun, akhirnya...


Thanks papa, at least ade kenangan la birthday mama kali ni yer... maaf dan ampun kan mama kalo ade yg menguris hatimu... cewahhh :)
u are awesome to me, that why, i hope more from u... luv u forever...

p/s: nnt kasi bunga lagi yer... biar kecik pun, tp kerap (kne mntk, kalo x, sampai mati pun lum tentu dpt...hehehe.. i know la my hubby... so xkesah... :0 )

1 comment:

  1. Assalamualaikum....
    Kak ida...happy belated birthday
    Minta maaf sbb terlepas pandand
    Semoga dimurahkan rezeki,dipermudahkan urusan,
    Dikelilingi org2 yg baik...amin...
    Salam sayang dari saya buat kak ida

    ReplyDelete

Iklan jap... :)

Papa & Mama

Daisypath Anniversary tickers

My 1st hero

Lilypie Kids Birthday tickers

My 2nd hero

Lilypie Third Birthday tickers

My 1st heroin

Lilypie First Birthday tickers