Click here to Shopping at

Monday, May 9, 2011

Kali Pertama...

Nak melayan perasaan sket malam ni..huhu.. sedih lagi ni my super hero masih on de way dlm bot nk ke kapal dia... tgu kul 2am ni estimate dia sampai sana dan dia akan call...
Sgt sedih oo... sampai umh td, rasa sunyiiiii sgt wlaupun bising ngn suara bdk berdua tu tp hati ni sayu jer... masuk dapur rasa sunyi, masuk bilik rasa sunyi...

Teringat first time kene tgal ngn my hubby kerja laut... aku redha dan bersedia aku akan ditinggalkan 60hr... sedih namun aku redha.... tanggal 4 Aug 2008.. 1st time hntr my hubby nk g KL, register new company...hantar dia kat Stesen Bas Geliga, Kemaman jer... masa tu hantar hubby ngn my hero Si Azizul la, masa tu dia baru 2thn, mama pulak sarat 5bulan pregnant ank ke2.

Cerita sedihnya, Si Azizul ni menangis2, mngamuk2 nak ikut papa dia naik bas... dah la tgh sarat jgk ni... pastu balik rumah kat Chendor, 5minit je dr stesen bas tu.. Azizul masih menangis2 dgn jayanya, mama lagi la sedih amat, dia nangis sampai muntah2... sedihhhhhhhhh sgt masa tu, balik umh tu terasa sgt sunyinya tanpa hubby... masuk umah rasa sedih, nangis.. masuk bilik rasa sunyi, nangis... masuk dapur rasa sunyi, nangis.... ape saja yg dibuat kali pertama tanpa hubby mesti sedih dan nangis... balik kg kali pertama, nangis... nangis jer kerjanya... tp kat luar org tgk aku maintain jer, sume org ckp aku seorg yg cekal, tabah dgn sarat pregnant dan anak lagi sorang nk kene jaga... tapi hakikatnya, aku seorg isteri cm org lain gak, punyai perasaan sedih dan rindu...

2tahun 6bulan aku menanggung keadaan ini, berjauhan ngn hubby...akhirnya Allah makbulkan doaku, hubby ku ditukar bekerja di darat w/pun di KL, tetapi aku amat besyukur, suatu rahmat yg amat besar, mungkin ini rezeki anak ke3 kami... setiap kali weekend kami bole bersama2..Alhamdulillah... 

Kini usia kandungan ku dah masuk 8bulan, hubbyku kene ke laut semula...huhuhu... sedih sgt sbb dah lama selesa setiap hujung mgu leh jumpa, anytime bole call, nk kuar jln2 leh tgu hubby balik, nk balik kg leh tgu hubby balik.. yg penting, time rindu, leh call dia....hehehe...

Sekarang aku mengalami perasaan pertama kali kene tgal tu semula.... rasa yg amat sayu tanpa hubby... namun bezanya dulu anakku sorg skg dh dua, lagi riuh dan bising ngn gurau gaduh diorg ni... tambah lagi sorg dlm perut ni...hihi... aku tetap bersyukur dan happy w/pun sedih sebenarnya, sbb lagi happy kalo hubby ade skali....tp nk wat cmner, dh itu la tugasnya, kerjanya...
Dah la, washing machine dh siap tu, nk g jemur baju dulu, esok cpt sket nk g kerja..kan???
karang kul 2am, tgu my hubby call..hehe... hrp2 dia call la, lg dia xcall lagi riso.... :)






No comments:

Post a Comment

Iklan jap... :)

Papa & Mama

Daisypath Anniversary tickers

My 1st hero

Lilypie Kids Birthday tickers

My 2nd hero

Lilypie Third Birthday tickers

My 1st heroin

Lilypie First Birthday tickers