Click here to Shopping at

Sunday, January 23, 2011

Dia Maha Pendengar, Maha Pemberi, Maha Penyayang....

I have something to share, miracle stories;

Cerita pertama:
14 Jan 2011- 830pm, aku n hubby kuar ke restoran utk berjumpa ID seperti yg dirancang, ID utk rumah baru kami, dlm perjalanan ke restoran yg hanya 5km dr rumah, tiba2 aku terpikir sudah hampir 3mgu hubby turun laut (xkerja), aku tau,jika lebih dr 3mgu, dia akan mula risau kalo xkerja, aku pun risau sbb xde ape2 call yg diterima dr ofice dia, dlm kereta, aku menadah tgn, berdoa (tanpa huby ku disebelah sedari) mintak pada Nya agar hubby dipanggil kerja semula, xsempat sampai ke restoran yg hnya 5km tu, hubby ku terima call dr officenya mnyatakan dia dikehendaki lapor diri pada Isnin 17 Jan. it was amazing, miracle... Dia mendengar ape yg aku pinta, terharu, malu dengan kelalaian diri dlm melaksanakan perintahNya

Cerita kedua:
18 Jan 2011, terbaca di wall FB my fren, Alin menyatakan berat melepaskan hubbynya akan ke laut dlm keadaan dia sarat mengandung, aku sgt faham perasaan dia, sbb aku pernah alami, hubby ku mula bekerja dilaut semasa aku sarat 5bln ank kedua, pemergian pertamanya 2bulan 2minggu, dia balik aku dah sarat hampir 8bulan, hny tgu masa utk bersalin, mmg sgt sedih, namun demi keluarga, kami berkorban... aku bersedia hubby ku kerja laut utk 2thn saja, tetapi apakan daya, belum ade rezeki kerjanya didarat, namun aku tdk putus berdoa memohon agar hubby ku diberikan rezeki didarat... hari berganti hari, minggu berganti mgu aku berdoa, memohon pada Nya.. makin aku mengadu padaNya semasa aku hebat dilanda alahan pregant, 2kali pengalaman pregnant yg lepas tdk seteruk ini, menangis2 aku mengadu padaNya, berikan hubby rezeki didarat agar kami berdekatan...
Lebih kurang 1-2jam selepsa membaca dan komen di wall sahabatku, hubby ku call, ceria dia menyatakan doaku dimakbulkanNya, dia diberi jawatan baru dan tidak perlu ke laut lagi sperti biasa...Ya Allah, berita yg sgttttttttttt mengembirakan aku, Ya Allah, Kau mendengar luahan hamba Mu yg kerdil ini...sekali lagi aku terharu dgn pemberianNya dan aku malu dengan kelalaian yg kadang kala lupakan perintahNya...ampunkan aku Ya Allah...

Sahabatku sekelian sesungguhnya kita amat beruntung sbb kita ade Dia, Dia tdk pernah lupa kita, walaupun sekian lama kita lupakan Dia...yakinlah Dia Maha Penyayang, setiap kejadian samada sedih atau gembira pasti ade hikmahnya...INsyaAllah....

No comments:

Post a Comment

Iklan jap... :)

Papa & Mama

Daisypath Anniversary tickers

My 1st hero

Lilypie Kids Birthday tickers

My 2nd hero

Lilypie Third Birthday tickers

My 1st heroin

Lilypie First Birthday tickers