Click here to Shopping at

Tuesday, February 8, 2011

Check up - ke 2 (19weeks)

Assalamualaikum... hehe lama nor la xupdate blog kan...maklumla busy sket...busy melayan my heroes ler, especially hero yg paling senior tu, yg tu paling byk ragam tu..hehehe...jgn marah ye pa...

nk cite, td aku g check up utk kali kedua bg pregnant yg ke3 ni. w/pun ni dah kali ke3 aku pregnant, aku tetap setia nk g check up kt Klinik Kesihatan Balok, aku dh selesa ngn servis diaorg tu sume. Pregnant pertama thn 2005/6, pregnant 2, 2008 dan this time 2010 tapi yg nk diberitahu kat sini, servis diaorg makin bagus, makin cepat, makin cekap, aku amat berpuashati... Tahniah kepada nurse2 yg berkhidmat disana dan terima kasih diatas layanan baik anda.

Seperti pregnant kali dulu2 tu, masalah yg aku hadapi cuma satu ni je la....OVERWEIGHT!!!

NURSE : Sepatutnya pregnant sebelum 20mgu bole naik 500g je sebulan, tapi awak dah naik
                900grm sebulan.
AKU     : hehehe... (sengih cm kerang wangi, ade ke kerang wangi....???? nak wat cmner 
               dah makan sedap je sume...hihihi)
NURSE : Dah lepas ni, kurangkan makan nasi, bykkan makan lauk, sayur, ikan, ayam....
AKU     : Baik (menurut perintah...huhu)

Maunye xnaik berat aku ni, sekali teringin nak makan Big Apple, 4biji skali makan hehehe....tp ni kira ok la, pregnant sebelum ni, aku pernah naik sampai 2kg sebulan...mau xtekejut nurse kat situ..hihi.. ni kira ok la ni naik 0.9kg jer... lgi pun mgu depan aku dh 20mgu, after 20mgu aku boleh naikkan berat 0.5kg per week..hehe...that mean 2kg /month... tp sure ke xlebih kenaikan berat aku nnt ni....huahahaaa...kita tgu dan lihat jer la...

Nurse tu ckp lagi next appointment 7 March, aku kene inject ATT (utk elak kancing gigi), biasa kene inject tu apptmt ke 4 or ke 5 br kene inject ni apptmt ke 3 dh kene inject, nmpk sgt la aku lmbt benor buat kad check up kali ni...check up ke 3kali dh lebih 5 bulan...hehe...sure kalo aku pregnant lg akn dtg, tau pregnant je, terus g register...xnk tangguh2 lagi...

tu je nk share...tata titi titu....

No comments:

Post a Comment

Iklan jap... :)

Papa & Mama

Daisypath Anniversary tickers

My 1st hero

Lilypie Kids Birthday tickers

My 2nd hero

Lilypie Third Birthday tickers

My 1st heroin

Lilypie First Birthday tickers