Click here to Shopping at

Monday, April 11, 2011

ape MAMA buat weekend hr tu hah?

Weekend yg masih lagi busy..las weekend busy sbb berpindah randah...

This weekend lak....

SABTU:  
Bangun lambt, tido lak umh Mak Tok so buat itu ini, monitor Azizul Hakim buat homework dan "BRANCH" (breasfast + lunch) kul 12 noon br balik umah... xmasak sbb dh kenyang makan kt Umah Mak Tok td...hihi...
Ape lagi aktivitinya....MENGEMAS lagi..lagi2 mengemas... sbb masih byk brg yg belum setle kemas since pindah................

Petang masak...hahaha...dah lama xmasak ooo... kekok dah bila masuk dapur...masak lauk 'Clearance Stock' (masak ape aje yg ade dlm freeze tu dh lama tersimpan ajer, so abiskan sume)

Mak Tok datang sbb ade Pasar Tani kt taman umah sewa kami... saya xleh join sbb Si Amirul tido la pulak... suh hubby beli bahan nk wat rendang.. sungguh semangat nk masak weiiii.. sbb dh lama giler dapur saya x berasap.

Malam, mkn2... mkn durian jugak..hihi... hubby beli masa kt Pasar Tani, ok la.. lps la hajat nk mkn durian.. Tapi nakkkkkkkkkkkkkkk lagi...hihi...

Pastu tido awal sbb kekenyangan makan durian...miahahaha....

AHAD:

Bangun tido dengan versi yg AMAT rajin sekali yer... (w/pun bgun lmbt jugak hihi... xpe yg penting rajin).. 

Mau xrajin, 1st buat inti karipap... minced meat balance msk spagetti ade lgi, kentang pun ade... so jadik la inti nya.. bukan takat inti..karipap siap 20 biji tu (maaf xde pic).. sedap la pulak... 1st time hubby aku ckp sedap, sbb dia ni jujur slalu ade ajer dia komplen, komplen se ikhlas hati...huhu.. tp yg ni kebetulan menjadi kot.. so dia ckp sedap wlau pun rupa paras karipap tu mmg hampeh...hihi...yg penting sedap kan????

siap karipap, buat rendang wei, mmg teringin nk makan sbb tgk kt blog HOME SWEET HOME.... skali lupa suh hubby beli serai la pulak smlm, ape lagi kejut hubby la... "papa... tolong la...  xde serai, xnama rendang lak nnt...g belikan serai ek..." pujuk baik punya...

Siap2 sume kul 1100, so utk hr ke2 kami "BRANCH" lagi..hihi... awal mkn nasi tghri..hihi... tp satu lauk jer la yer... rendang(maaf xde pic jugak) + ulam + sambal, cukup best bg aku yg dh lapor masa tu...hihi...
Hubby aku ckp ape??? "emm... thank you masak" (dlm maksud dia tu, sbb dia dh hmpir setahun xmakn masakan isteri dia...hahahaha....)... ade sambungan tau ayat dia ni... "tapi rendang mama manis sket" kan saya dah ckap mmg ade ajer komplen dia... ala kira ok la tu, dh setahun xmasak, ade rasa rendang kira ok la tu kan? ade ank2 kecik mana leh masak pedas2 sgt kan????

1230noon kuar jumpa ID tuk umh baru kami.... discuss punya discuss.. terkejut monkey tgk quotation dia...muahahaha... tu la cm manyak duit jer kan, nk cari ID bagai ni.... tp kami ttp nk teruskan w/pun ia amk masa yg pnjg tuk kumpul uang....hihi...

3pm- setle jumpa ID, g beli tiket papa nk blik mlm krg nya, buat byran bank then bergegas balik solat n amik Mak Tok nk g Kemaman tgk mmber br dpt bby....

6pm- br sampai umh kwn saya..hihi... anak dia pompuan, Aisyah Mardiah, comellllllllllllllll sgt.... (maaf xde pic)..pastu g umh member lagi satu [PEMILIK BLOG TULANG IKAN] tuk hntr brg, then amik OREO CHEESE CAKE yg saya tempah khas, ngn KAK LAINI. Ini tempahan khas sbb xde dlm list yg Kak Laini jual cake ini tp terliur tgk kt HOME SWeET HOME, saya pujuk gak Kak Laini buat khas tuk saya seperti spec yg saya maukan... tQ so much Kak Laini... ia sgttttttt marbeles ooo.... mmg lps la hajat nk mkn tu.... 

8pm- singgah umh kami yg telah disewakn (huhu... rindu umah saya :) ) sbb penyewa call komplen pasal kunci problem, so kami singgah tgk, bincng punya bincang, kami setuju nk tukar sume kunci yg rosak tu...

10pm- sampai umah sewa kami, siap2, mandi2, solat.. dinner ngn rendang lagi...hihi... then g umah Mak Tok tido sana sbb nk anto papa naik bas kul 0130am nnt... (actually umh sewa kami ngn umh Mak Tok hnya 3 minit perjalanan kereta jer....kalo jln kaki mahu 30minit kot...)

0145am- selesai hantar hubby, aku tidoooooooooooooooooooo

Dah..abis citer, nk kejut ank2 saya g sekolah dan saya nk g kerja....

Maaf entry xde gmbr sbb saya xamik gmbr hihi... bosan kan baca saja kalo xde gmbr... saya janji pasni akan ade gmbr hehe....

2 comments:

  1. rajin la tu if nk compare dgn xtvt weekend sy.haha

    ReplyDelete
  2. kamu buat per? i know.... ngadap movi korea!!! tul x? hihi

    ReplyDelete

Iklan jap... :)

Papa & Mama

Daisypath Anniversary tickers

My 1st hero

Lilypie Kids Birthday tickers

My 2nd hero

Lilypie Third Birthday tickers

My 1st heroin

Lilypie First Birthday tickers