Click here to Shopping at

Wednesday, July 27, 2011

Kisah Saya dan Pam Susu :)

Aslkm... entry kali ni saya nk share citer pasal pam susu ibu.. saya ni w/pun dah ank ke tiga tp bab pam2 susu ni, saya masih beginner... ank2 sebelum ni, saya hanya bg direct jer, ank kedua tu, ade jugak keinginan nk pam susu buat stok time g kerja...tapi itu la...saya lack of knowledge about this... so i am failed!!

So utk ank ke 3 ni, sy mmg nekad nk full bf..so masa pregnant lg dah sy dh dptkan info pasal bf dan sy joined group2 ibu mnyusu dan pegi dgr talk diorg pasal bf... mmg bykkkkkkkkkkkkk sgt info br yg sy dpt..insyaAllah kali ni sy berjaya la hendakNya..

Alhamdulillah, ank ke3 sy dpt bby girl, mmg agak ketara perbezaan menyusu bby boy and girl, bby boy sgt kuat mnyusu berbanding bby girl kurang mnyusu..so kisahnya bermula di sini...
Bila bby sy kurang mnyusu, my cik b never empty sbb bby minum sket jer... so my cik b membengkak dan sgt sakit, so sy cpt2 order pump yg mmg sy dh aim dan booked tu tuk pump out susu sy ni...

 ini la pam yg sy beli..double electric pam AVENT, mungkin ade org ckp ia agak mahal berbanding pam-pam lain... betul.. tp kenapa saya memilih pam ini?? sbb sy pernah guna pam AVENT yg manual tuk ank kedua, ia sgt selesa dan susu keluar dgn laju, memandangkan pengalaman sebelum ini, sy jenis org yg xde susu sgt, sy takut la kalo pam jenis lain, susu sy yg sikit ni xkuar terus...jd sy xmahu lg tukar2 pam nnt, so sy beli yg sesuai ngn sy terus w/pun agak mahal tp harap ia berbaloi...

 saya zoom sket gmbr kotak ni, ni masa br sampai la ni, saya beli kt Mudah.com. Kat situ saya leh dpt pam ni dgn harga yg jauh lebih murah berbanding harga dia yg sbnr kat kedai iaitu dlm RM2K ++, jgn terkejut saya boleh dpt dgn harga RM1K + RM 40 (postage) dgn sebulan waranty, and ianya new product...

saya pun pd mulanya tkut tertipu jgk, so sy n hubby g jumpa ngn seller dia ni, kat Melaka, Kim nama dia, mmg dia baik dan product dia mmg product baru, so saya booked till sy deliver bby, br sy byr dan dia terus pos..esoknya sy terus dpt..alhamdulillah..

 ini beg nya yg dlm kotak td... cantikkan? eklusif sgt nmpk kan?hehe... cm beg mak datin...hihi...

 cam ni isi perut beg tu... yg bulat tu motor tuk pam ni, ade wayar2 nya dan segala botol masih kt dlm beg bahagian atas tu.. kalo nk detail leh tgk kt google jugak...hihi...

 ini milk storage bag tuk isi EBM (susu yg dh dipam), plastic bag ni saya suh my hubby belikan tuk simpan EBM dlm peti, maklumla peti umh sy cenonet je size nye..so xleh la nk smpn dlm botol byk2 sbb nnt amik ruang yg byk pulak, plstic bag ni mahal sgt..huhu..maklumla xsempat nk survey2 sbb nk guna urgent kan..so beli je la mana yg ade jual...

ini antara susu yg sy dpt selepas sesi memerah...hehe... xsama byk kan..hihi.. actually bukan terus dpt byk cm ni tau, ade kisah lak disebaliknya... nnt next entry sy citer pasal pengalaman saya as beginner memerah susu lak yer...

ok la, see u next entry k...


No comments:

Post a Comment

Iklan jap... :)

Papa & Mama

Daisypath Anniversary tickers

My 1st hero

Lilypie Kids Birthday tickers

My 2nd hero

Lilypie Third Birthday tickers

My 1st heroin

Lilypie First Birthday tickers