Click here to Shopping at

Wednesday, July 13, 2011

Pantang oh Pantang....

Aslkm sume... hari ini genap 14hr aku berpantang, tapi rasa cm dh 40hari..huhu... tapi bila turn org lain berpantang, rasa cm sekejap jer..alih2 tgk org tu dh abis pantang... tp bila turn sendri berpantang, rasa lamaaaaaaaaaaaa sgt nk abis seminggu demi seminggu tu...

Berpantang kali ni aku bersemangat sgt nk kurus..masa dalam pantang ni la mudah nk kurus pun... sbb aku igt berpantang ank kedua dulu aku byk main2, byk ngelat...curi2 mkn tanpa pakai barut perut..huhu..dan hasilnya.. aku tdk kembali kepada berat asal sebelum pregnant sehingga la aku pregnant ank ke 3 ni... itu la padahnya kalo ingkar petua kan...padan muka

jd kali ni, aku xakan mkn wpun lapar, selagi aku xpakai barut perut, pastu berpantang kali ni, aku kurang berselera nk mkn nasi...mkn pun jika lapar jer la...yg bole bukak selera pun hot chocolate drink ngn 'sekut kering pat segi' (biskut cream cracker 4segi)..aku teringin nk makan pizza la, org pantang leh mkn pizza x? hihi.. bole kan?

kul 11-12 br nk breakfast sbb awal2 xsempat mandi, ank dh nangis, susukan dia, pastu mandi kan dia dulu, dia tido br la aku leh mandi, siap2 sapu myk panas seluruh badan, pakai barut kemas2... pastu br la bole makan...hihi..

maklumla berpantang ank ke3, xleh la mnja2 lagikan, aku try buat sume sendri, mandikan ank, serve mkn, serve air panas tuk mandi... mak mentua aku uruskan hero aku dua org tu pun dah penat, then masak tuk aku lg, urus kerja rumah lagi, kemas rumah, basuh bj, jemur bj...dh la..byk sgt dah dia tolong, so tuk aku ngn baby aku try urus sendri la pulak...

 emm,,, kalo dia tido cm ni br la aku leh uruskan diri pulak... kdg2 dia buat perangai gak, kjp2 sedar, kjp2 nagis.. tu yg parah tu...huhu

susah sket sbb hubby aku kerja jauh.. weekend br dia ade, kdg2 kesian gak tgk dia, sampai tido pun xtentu masa, mana ngn kerja sampai bwk balik umh, pastu kalo dia ade, dia yg uruskan 2hero tu, kasi mak mentua aku rest sket, hubby aku jgk la kene ke pasar, belikan brg dapur..sume tu kene buat on weekend, ahad mlm dh nk naik bas ke KL, isnin kerja...kesian kan...

itula kisahnya, berpantang ank pertama, kedua dan ketiga mempunyai cerita berbeza... anak ke4 nnt xtau la cm ne pulak kan...hihi...cm xsabar jer nk ank ke 4 kih..kih..kih..


No comments:

Post a Comment

Iklan jap... :)

Papa & Mama

Daisypath Anniversary tickers

My 1st hero

Lilypie Kids Birthday tickers

My 2nd hero

Lilypie Third Birthday tickers

My 1st heroin

Lilypie First Birthday tickers