Click here to Shopping at

Wednesday, March 30, 2011

JJCS - Day 6 Ke Johor la pulak

Hari ke 6, kalo ikut planned kami akan gerak awal ke Johor sbb nk spend masa yg lama kt sana sempena ade kenduri esknya, kalo g sekejap xberbaloi la pulak... 

Jadi, cm biasa, saya kul 7 dh siap sume, prepare breakfast ape yg ade je la, maklum la nk tggal rumah kan...masak beria kan lmbt pulak...

Then kejut my heroes, malam td dh janji mama akn kejut awal sbb nk jln jauh, so xde masalah sgt la... siap2 awal, aku ajak hubby ke expo motherhood semula...hihi.. sbb xpuas hati malam td xsempat masukkan.. kononnya, planned asal, on de way ke Johor nk singgah Nilai 3, maklum la aku kan xpernah g sana...org ckp kt situ best shopping... tp kene pilih la samada g Expo tu kt Mid valley or g Nilai... setelah pikir2 aku nk g Mid Valley la, Nilai tu len kali leh g kan...

So jammed sana sini, kul 12 tghri br sampai, cm jauh benor je Mid Valley tu kan... orang punya la ramai... aku membeli ape pun, cuma nk tgk Duo Breast Pump Avent tu... dlm 1jam kt dlm tu, dgn tersepit sna sni, saya jumpa gak la booth Avent ni... uishhhh... mmg canggih dan best la pump dia, sbb tu harga dia pun best gak..ahaks...

Tapi kalo saya disiplin full bf, dlm 5-6 bulan balik modal la rege pump tu sbb xyah beli susu ank bulan2 kan.. pengalaman yg sudah2, +-RM300/bln spent tuk beli susu sorang ank tau, kalo sethn dh bper? Riban2 kan... Tu dr segi cost, dr segi khasiat, susu ibu kan the best, cuma susah sket la kan.... so berbaloi ajer kalosaya nk spend beli pump ni sebenarnya...

Satu lagi yg saya beria sgt nk tgk pump jenis ni sbb saya dpt contact kat mudah.com, ade org Melaka jual pump ni dgn kurang 1/2 harga dr harga kedai.. so nnt odw nk ke Johor, nk jumpa supplier ni nk tgk pump dia, sama x ngn yg kedai punya...

Then, dh penat bersesak2 kt situ, kami lepak mkn jap kat Pizza Hut..hihi.. dh lama in my list kan..so lepas la hajat my bby ni nk mkn pizza...jom tgk gmbr2

 ni br kt pintu masuk, manusia berlimpah2..hihi..

 orang dlm angin...kesian kene ketuk ngn adek n abang..

 kusyuk pilih menu, lapo sgt la tu...

 sementara tgu hidangan sampai..perasan x, kat blog saya ni hanya gmbr tgh tgu hidangan je kan, gmbr hidangannya slalu lupa snap gmbr, nmpk sgt pelahap, bila mknan sampai, terlupa nk snap gmbr...hahahha...

tapi adek lagi pelahap... hirup mushroom soup ke titisan terakhir...hihi...

Then, lepas mkn, bdk berdua ni tido sepanjng jln sampai la kami singgah Melaka, tgk breast pump.. mmg pump tu original punya from US, lengkap sume kecuali waranty, sbb org tu beli terus dr US, so waranty sana la..kakak dia stewardess, so kakak dia yg belikan dr sana...so no wonder la dia leh jual harga murah kan...
Then kami teru gerak ke Johor... cm-cm cerita, gelagat ank2 kami ni, sepanjang jalan kami have fun together... diorg boring sbb perjalanan lama sgt, jd cm2 aktiviti la..nyanyi cm2 lagu... seronok sgt...

Aroung 730 kami selamat sampai di Kg Melayu Majidee, Johor Bahru.... rumah mak tok hubby saya...

Malam ade lg aktiviti nya tetapi bersambung............... :p

No comments:

Post a Comment

Iklan jap... :)

Papa & Mama

Daisypath Anniversary tickers

My 1st hero

Lilypie Kids Birthday tickers

My 2nd hero

Lilypie Third Birthday tickers

My 1st heroin

Lilypie First Birthday tickers